Saturday, September 20, 2008

Kawan yang bagaimana..

Apa hal dengan kawan sekarang,
Dunia pasti berubah dan pastinya aku,
Tidak ada yang akan terus kekal, percayakah?
Aku, kau katakan salah. Tidak memahami.


Kawan, adakah kau yang paling memahami?
Kau yang paling setia menunggu aku untuk kembali seperti dulu?
Tidak mungkin.
Yang telah berlalu, sudah berlalu.

Buruk yang telah berlalu aku jadikan pengajaran,
Baik yang berlalu, aku jadikan sandaran
Tetapi tidak mungkin aku pulang ke belakang lagi.

Aku hidup berjalan ke depan.
Cuma toleh- toleh sikit ke belakang untuk menjenguk memori.
Kau?

7 comments:

myhann said...

Bukan apahal dengan kawan sekarang.
Apahal dengan manusia sekarang.

Eh jap jap. Kawan tu apa?
Kawan yang menyakitkan tu layak digelar kawan ke?
ERR

Sarah H said...

Ntah, declare ja dia sbgai kawan sebab.. entah?

Tak semua manusia "kawan" mcm sesetengah mereka.

Sara Musfira said...

Itu nama kawan ke? Sometimes kalau kite nak ke hadapan, kene jugak berseorangan.Jgn sgt ikut mereka, nnt tak kemana.

Anonymous said...

aku dah xnak toleh belakang dahhari tuu ada gak toleh belakang
nak sembang dengan kawan kat belakang
akhirnya aku sondol kereta kat depan
nasib baik xpa2 hahahahahahha

Sarah H said...

Aku toleh-toleh untuk jenguk memori, kau toleh tengok orang memang la bahaya. Baha

asyraf wahab said...

kawan.. kna cari kwn yg btol2 dnamakn kawan.. n not kwn mkn kwn..

advanc said...

Kawan?, Bestfrend? Wujudkan Dalam dunia ini? Mungkin kita kawan tapi suatu hari kita pasti akan jadi Lawan, jadi? Apa ertinya Kawan?

Kawan- seorang insan yang dianggap teman, samada kita akan hidup bersama atau tidak, berjumpa atau pergi, pasti akan bertemu di masa Hadapan! Melainkan Masa dan Waktu Mengakhiri Hidup Di Dunia Ini.

TrueFriend - Seorang insan yang lebih lama dianggap kawan, samada jauh kemana entah mereka pergi ia tetap di fikiran akan pulang, Hati x mungkin menyimpan Teman, Cuma Fikiran yang terukir didalam Membuatkan Ku Hidup Bersama Dengannya.