Thursday, January 8, 2009

Bumi aku

Angin menghembus menerbangkan daun dan aku
Angin tiup selembut kata melebihi seribu bahasa
Angin senyum berdansa bersama pokok
Angin bercinta gembira dengan pokok

Angin mula penat, sedih kerana kekasihnya lari
Pokok pergi dari angin atas sebab kepaksaan
Pokok patah kaki untuk berdiri sendiri

Angin mula sedih ditinggalkan sendiri
Angin mula marah, meniup tak kira arah
Angin panggil angkatan tentera hitam utk menyerang
Berpeluk tubuh, bersatu roh meniup ribut kencang
Angin kencang, bumi goyah

Angin rindu pokok, begitu juga aku.
Sokong aku siapa setuju?

6 comments:

Sara Musfira said...

rindu. bercakap tentang rindu. sakit sakit

Ara Zainal said...

angin itu seperti aku.. yaa aku.. setuju dengan kamu..

jinggo said...

angin tak penah lupa untuk merindu..
angin adalah perindu yang setia...

Edna Sinn said...

pokok haus sentuhan angin kah???

Sarah H said...

Qasiyh, takde pertalian darah pon. Saja aku kaitkan. Kalau tak saja pon, brmakna aku sudah silap hih.

bintangku said...

kauk cakap..

Buang angin
huhu